mandag den 14. september 2009

Jeg vil have en husmoderafløser!!!

Tænk, hvis man fik et gavekort på en husmoderafløser: x antal dage, som efter eget valg kunne indløses for en dag eller uge ad gangen. En venlig, overbærende og effektiv person, som fik tingene fra hånden og den generelle huslige standard hævet et par hundrede procent.

Hvor herligt ville det ikke være, at kunne koncentrere sig om ét gøremål og få det gjort tilbunds, vel vidende at kyndige hænder sørgede for alt det andet.

Eller helt at kunne lægge oprydning etc. bag sig, for omside at få gravet jordbærbedet op og plantet mynter, salvier, roser og alt det andet, som står og venter på omsorg. For ikke at tale om massiv indsats ved husbyggeriet..

Hvor er de ekstra hænder???

3 kommentarer:

  1. Det ville være fantastisk med sådan et menneske, det kunde nok alle der både arbejder, bygger, laver have og har børn bruge!!
    Jeg tænkte over dit forrige indlæg, jeg står ligesom dig alene med madlavning op over ørerne, jeg tror det er fordi vi laver en masse andet og derfor også har tankerne et andet sted end i madlavning på det der tidspunkt hvor man burdte bede børnene om hjælp.
    Jeg føler bare jeg vil fotografere og arbejde med have og bare slet ikke tænke over alt det oprydning der uigenkaldeligt hober sig op hver uge!
    Jeg har virkelig haft de samme tanker som dig Mette det sidste stykke tid.
    Men vi må vel bare blive uhyggeligt fremgangsrige og få så mange penge at vi kan betale det der fantastiske mennesket der så kunne ryde op.....kh Sophia

    SvarSlet
  2. Ja, det må være vejen frem! Når man nu ikke lige har denne her storfamilie rundt om hjørnet, så mødre eller andre med stort hjerte og praktisk sans lige kan aflaste lidt i ny og næ (=tit!!!)

    Jeg tror også, at jeg ville holde meget mere af de daglige opgaver, hvis de netop IKKE var daglige og så udpræget sisyfoniske.

    SvarSlet
  3. Nej, sådan familie har jeg heller ikke...

    Ja det tror jeg også, det er bare det der uendlighedsperspektiv der godt kan tage pusten fra en!

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.